UJIAN KECEKAPAN MINDA - Aisya Ismail

Wednesday, 19 August 2015

UJIAN KECEKAPAN MINDA

Assalamualaikum~

Petang ni ai nak uji kecekapan minda korang dengan menjawab quiz pendek di bawah. Actually quiz ni lama dulu da pernah famous.. Ai sendiri copy paste dari blog lain. Opss edit sikit-sikit tu penting ye. =) Just for fun je.


Syarat-syarat yang kena patuhi 1- Jawab dengan spontan 2- Tak boleh fikir lama-lama. Nama pun spontan kan. 3- Fokus!

Ok mula!!

1. kertas A4 warnanya apa ?
2. awan warnanya apa ?
3. tisu warnanya apa ?
4. lembu minum apa ?
Yang menjawab susu fokus anda terganggu, sbb lembu minum air.




1. rambut anda warna apa ?
2. bulu mata warnanya apa ?
3. jalan tar warnanya apa ?
4. kelawar tidur bila ?
Yang menjawab malam, maknanye fokus anda tergganggu, sbb kelawar tidur di siang hari.



1. warna dari cendol apa ??
2. daun kelapa warnanya apa ??
3. warna umum rumput ?
4. Zirafah makan apa ?
Yang jawab rumput , itu salah, sbb Zirafah makan daun..



Ok tak result korang? Kalau ada yang tak fokus tu, apa yang korang tengah fikirkan? Kihkihkih..

No comments:

Post a Comment

Janga lupa untuk tinggalkan komen =D